Igår fick jag en sån där hej kom och hjälp mig idé då jag helt plötsligt fick för mig att jag skulle påskpyssla. Jag fick egentligen idén från en blogg som var på första sidan av blogg.se! 

Hur som helst så bestämde jag mig för att göra påskkrukor som då ska föreställa trasiga/kläckta ägg. Det ända man behövde var: gipsbindor, ballonger och vatten. 
Det första jag gjorde var att fylla ballongerna med lite vatten då det står stadigare under torkning. Sen klippte jag lagom stora bitar av gipsbindorna (som finns på rulle) doppade dom i vatten och fäste på ballongen tills hela, önskad mängd, var täckt. Därefter fick dom stå och torka över natten och i morse gjorde jag klart spektaklet. Jag klippte ett litet försiktigt hål i ballongen så luften gick ur och då släppte den automatiskt från gipset. Det kan knaka lite så att man lätt tror att den är påväg att spricka, men den håller! Därefter klippte jag till kanterna så att det skulle se ut som ett sprucket ägg, och detta blev resultatet: 
Jag tycker der blev rätt gulligt hihi. Try it! 

Kommentera

Publiceras ej