Idag har varit en lite tyngre dag och jag har fått arbetat mycket med att hålla humöret uppe genom att tänka positiva tankar. Kan låta lite överdrivet men har ni testat på riktigt någon gång? Det är rätt enkelt egenligen, alltså själva konceptet. Själva grejen är förjävlig och det kräver faktiskt övning.
 
Min tunga dag handlade om kroppshets och att jag inte duger till i princip någonting.. Förr hade jag nog hamnat kvar i dessa mörka tankar och gjort hela dagen mörk, men idag vet jag så pass mycket mer om mitt mående och mina verktyg. Istället för att fortsätta se de jobbiga och "dåliga sakerna" så försöker jag istället tänka på de bra sakerna jag faktiskt har i livet. Jag har en familj som älskar mig och som alltid ställer upp för mig, jag har guldvärda vänner som jag vet känner och skulle göra samma sak, jag har en egen lägenhet, pengar till både mat, kläder och fritidsnöjen pga att jag faktiskt har ett heltidsjobb. Om detta inte är tillräckligt för att vända ett dåligt mående så brukar jag minska världen och se ännu mindre saker som t.ex att det började med regn idag men att det sedan vände till lite sol och till ett rätt skapligt varmt väder. Jag fick äta lunch med mamma på stan och jag gick till kiropraktorn och jag överlevde haha. Innan hade jag tanken om att det skulle vara min sista minut i livet, men icke sa nicke, här sitter jag ju och jag lever, om inte det är positivt?! Allting handlar om att arbeta med tankarna och välja att se de bra sakerna istället för att fokusera och gräva ner sig i de mörka. Try it! 
 
Förövrigt idag har jag ju som sagt varit hos kiropraktorn, varit på ett än så länge hemligt litet möte med en annan person (ingenting om bloggen eller så för så fancypancy är jag inte än) jag har tränat, varit hos Anna, handat åt mamma och nyss färdigställt middag och 6matlådor. Rätt produktiv dag för att vara en ledig dag haha, typiskt mig! 
 
Kycklingpaj á la Lina

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej