Tipstipstips!! 
Jag har precis påbörjat ännu en ny serie. Jag såg ju för ett tag sen Carrie's Diaries som jag tror jag skrev några rader om. Men denna gång fick jag ett hett tips från storebror. 
 
Suits - Serien utspelar sig i New York och handlar om Harvey Specter, en av New Yorks främsta advokater som nyligen blivit befordrad till senior partner på den prestigefyllda fullservicefirman Pearson Hardman, och tvingas av företagets policy att anställa en biträdande jurist. Efter en oavsiktlig intervju med Mike Ross, ett geni med fotografiskt minne, är Harvey imponerad av den yngre mannens intelligens och kvicka tänkande, hans juridiska kunskaper, och hans genuina önskan att bli advokat, och anställer honom. Men på grund av det faktum att Mike saknar juristexamen, och eftersom företaget föredrar Harwardexamen, blir de båda tvingade till att låtsas att Mike har en Harvardexamen.
 
Jag blev helt besatt av denna serie eftersom advokatyrket verkligen är mitt absoluta drömyrke. En gång i tiden ska jag också arbeta med detta. Få bestämma och göra sin röst hörd!
 

Kommentera

Publiceras ej