Eftersom jag kickstartade bloggens återupplivnng med ett väldigt tankvärt inlägg så tänkte jag tona ner det hela med ett litet mildare, kanske lite mer intressant inlägg ang min resa! Jag tänkte beskriva lite snabbt vart planen är att jag ska hålla hus, vad jag vill göra osv, låter det intressant? 
 
* Planet går 14.35 från Arlanda den 22 november, till Bangkok. Där har vi bokat hotell för cirka 5 nätter. Jag har hört att bangkok är mer "storstadsliv" men med en längre standard, vilket gör att många inte stannar speciellt länge. Därefter kommer vi att börja jobba oss runt i Thailand. Vi ska till Phuket, och öar som bla. Krabi, Koh Phangang (där vi ska rocka full moon party den 14 December), Krabi, Phi Phi Island osv, u name it. Vi ska vara i Thailand under jul samt nyår men mer spikat än så är det inte. 
 
*Efter att vi känner oss glada och nöjda med Thailand kommer vi fara neråt i Asien till Malaysia. Vi har inga datum spikade och vi har nog inte heller någon aning om hur länge vi kommer stanna, men saker som vi nog definitivt kommer se/göra där är: Kuala Lampur, Langkawi, Perhentiöarna (som ska vara fullt av backpackers), besöka ett vattenfall vid Kota Tinngi osv. Såklart är inget hugget i sten och det här är bara resegalna Lina som gjort research för att ha ett hum om vad som finns att göra. Min känsla är att min alldeles för spontana sida kommer få mycket näring under denna resa.
 
*När vi varit i Malaysia kommer vi glida över till Singapore som ligger precis bredvid Malaysia, det ser nästan ut som det sitter ihop. Där kommer vi nog göra liknande saker som i Malaysia, men en sak jag är fett taggad på, och som jag läst om är Gardens By The Bay som ska vara som en riktig "Avatarstad"!? Universalstudios lockar också en hel del hehe..
 
*Från Singapore kommer vi ta oss ner till Indonisien, Bali bland annat, där vi definitivt kommer gå på La Points surfinglänger en vecka. Mer än så har jag inte koll på där förutom att det är ett rent PARADIS.
 
*Från Indonisien puttrar vi vidare till Phillipinerna som också verkar vara ett ställe folk inte stannar allt för länge på då jag hört att det är relativt dyrt jämfört med de andra ställena i Asien. En backpacker må ju leva snålt så min känsla såhär just nu är att det också kommer bli en kortare visit. MEN vi ska dit!
 
*Från Phillipinerna tippar jag på att vi flyger till ett av länderna jag är mest peppad på, vilket är inget mindre än Vietnam! Här har jag hört att det är magiskt, speciellt kusten! Något jag heller inte vill missa är att se tunnlarna från Vietnamkriget och krigsmuset! Annars vill jag heller inte missa Halong Bay som folk kallar Vietnams skärgård. Jag har suttit och kollat massa bilder, men jag fick sluta efter ett tag då jag insåg att jag blev galen av att det var så långt kvar tills dess haha..
 
*Sist men inte minst kommer vi ta Cambodja som sista land och där har jag faktiskt inte en aning om vad man gör eller ser, men det känns skit kul på ett sätt. Jag menar i de andra länder har jag ändå kollat upp en hel del, samlat lite fakta liksom men här ska jag nog bara vara en total jätte turist som inte vett någonting hihi.
 
Saker som jag vet att jag vill göra, spelar ingen roll var men det SKA göras, är: 
-skydiving 
-ta dykertifikat
-se sköldpaddor
-lära mig surfa
-gå en matlagningskurs (få laga någon typ av asiatisk mat)
-forsränning (om det heter så?)
-bestiga någon typ av berg
-vandra i skogen
-ta en morgonjogg längst stranden 
-kramas i solnedgången med någon frivillig
-rida elefant
-full moon party
 
 
MEN som jag skrev någonstans så är detta verkligen ingenting som är hugget i sten. Kanske får jag se alla länder, kanke får jag bara se 3 eller 4, men oavsett kommer detta bli livets häftigaste halvår, OAVSETT vad jag kommer göra eller inte göra. Ska leva efter klyschan "Carpe Diem", så jävla hårt (ursäkta ordvalet). 
 
 
CAN'T WAIT!  
 
 

1 kommentarer

Fanny

15 Oct 2016 13:24

Åh vad roligt det låter!

Svar: det ska bli helt galet kul!!
linalager.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej