Hon festar, hon har mycket vänner, både tjejer och killar. Hon tränar, äter hälsosamt, har en snygg kropp med muskler som syns. Hon syns på sociala medier och får mycket uppmärksamhet och bekräftelse. Hon får säkert också jätte mycket killar på krogen. Har säkert varit med många också. Hon sjunger och spelar gitarr, hon har en familj som hon umgås och gör saker tillsammans med. Hon bor i egen lägenhet på stan, har ett bra jobb, tjänar sina egna pengar och nu planerar hon en långresa vilket hon ska genomföra på egna ben. Hon har ju allt! 

Folk verkar känna mig, folk dömer mig och folk skapar sin egen uppfattning om mig, och säkert med andra de tycks känna också. Men vet ni vad jag är trött på? Vet ni vad som gör mig bekymrad? Att folk verkar tro att livet på mitt flöde är mitt liv, är hur jag mår och visar hur jag är som person. Lägger jag upp flera festbilder i rad där det syns att jag är ute varje helg är jag ytlig, jag mår säkerligen dåligt också och försöker supa bort mina sorger. Jag går nog dessutom hem med allt som rör sig. Lägger jag upp för mycket träningsbilder skryter jag för mycket inför andra och får andra att må dåligt, eller så mår jag dåligt och kommer falla tillbaka i ett dåligt självskadebeteende. Lägger jag upp för mycket bilder på nyinköpta saker är jag troligen svinrik och försöker göra andra avundsjuka. My point is that att en instagramprofil definierar inte vem du är. En mystory kan omöjligt beskriva vilka personligheter du har och ett inlägg på Twitter kan definitivt inte förklara en hel historia. Jag ska inte sticka under stol med att även jag är sjukt snabb på att döma andra, men jag övar. Jag övar så fort jag får chansen. Den första tanken kan jag oftast inte göra någonting åt, men den andra och den tredje kan jag bestämma över. Jag må lägga upp mycket uppdateringar om mina träningspass på tex Snapchat, men det betyder inte att jag inte vilar, äter choklad eller känner för att ligga i soffan en hel dag. Jag festar mycket, dricker och går ut på krogen, men det betyder verkligen inte att jag går hem med första bästa kille jag ser eller att jag är stupfull varje gång så att du kan göra vad du vill med mig. Jag är 8/10 gånger väldigt medveten om vad jag gör och jag är kräsen. Bara för att jag delar med mig av vad jag och min familj gör och visar hur mycket jag älskar dom, betyder det inte att vi bråkar och går varandra på nerverna. Min dörr har också åkt igen så pass hårt att tavlor ramlat ner. Jag har magmuskler som syns, i rätt ljus efter 300 bilder, min mage viker sig också här och var när jag sitter ner. Vad jag vill komma fram till är att man inte alltid ska tro på allt som läggs ut och framförallt inte döma personer utifrån ett par enstaka bilder. Mitt liv är LÅNGT ifrån lika perfekt som mitt flöde. Mitt liv är en mess för stunden, men det betyder inte att jag inte går utanför dörren med ett leende på morgonen och det betyder inte att jag byter ut mina glada bilder på Instagram till bilder där jag gråter. 

Om 42 dagar går min enkelbiljett till Asien. 22 november 14.35, Arlanda Terminal 5. Min planerade resa som beräknas vara 6 månader, på andra sidan jorden, på egna ben och på egen bekostad. Jag har funderat länge på vem jag är, för i ärlighetens namn verkar andra veta det bättre än jag själv. Jag har funderat länge på vad jag vill göra med livet, vad jag vill bli, vad jag kan bli, vad jag är bra på och hur mitt liv kommer se ut om 5 år. Men jag kommer ingenstans. Men jag tänker fly, jag tänker fly från min stad, från min verklighet och från mina problem. Det är inget som kommer hjälpa mig hela livet, men för stunden. Jag åker iväg för att växa som person, för att testa mina gränser, utmana mina rädslor och för att hitta mig själv. Slippa alla måsten och krav. Kanske slippa all input från det sociala livet ett tag, som nästan tog livet av mig en gång. Jag tänker ta paus, en stor fet paus från allt. 

Tills dess people, sluta döma andra, sluta tro på hela flödet och sluta trycka ner i själva genom att plåga er med att sträva efter perfektion, för vad är egentligen perfekt? 

 
 

2 kommentarer

Carro

12 Oct 2016 19:26

Finaste älskade människa

Svar: du är världen bästa <3
linalager.blogg.se

Ebba

13 Oct 2016 00:45

Grymt du

Svar: Thanks alot!!
linalager.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej